Kasze są zdrowe

Kasze są zdrowe

Kasze kiedyś były bardzo popularne

Nasi przodkowie jadali polewki z kasz. Takie zupy podawano na śniadanie, czasami na kolacje. Kasze jadano codziennie, była to podstawa ówczesnej diety. Mięso gościło na stołach raz w tygodniu, a w ubogich rodzinach raz w miesiącu lub rzadziej. Dzisiaj kasze straciły na popularności, a szkoda, ponieważ są zdrowe, smaczne i godne polecenia zamiast ziemniaków czy frytek.

Obecnie znane są następujące kasze:

* jęczmienna

* owsiana

* kasza jaglana

* grysik kukurydziany

Kasze obecnie są serwowane z mięsami lub sałatkami jarzynowy. W takim zestawie są to bardzo smaczne posiłki. Kasze trzeba przechowywać tak, aby się nie zepsuły, ponieważ mają w sobie tłuszcz. Przechowuje się je maksymalnie przez siedem miesięcy.

Co zawierają kasze?

Kasze zawierają sole mineralne, czyli potas, wapń, żelazo, fosfor, magnez, witaminy B1, B2, E. Dzięki temu kasze są zdrowe, ułatwiają trawienie oraz przyśpieszają metabolizm.

Obecnie w miejsce naszpikowanych dodatkami chemicznymi słodyczy lansowane są przepisy, które skutecznie je zastępują a przy tym korzystnie wpływają nie tylko na naszą wagę ale również na wyniki badań. Z kasy można robić też desery – najlepsze są kulki z kaszy jaglanej. Powstają one poprzez zmieszanie kaszy jaglanej, mleczka kokosowego, wiórków kokosowych, wielokwiatowego miodu. Można włożyć do nich orzech laskowy, aby stworzyć luksus deser. Kasza jaglana jest źródłem białka.

Kasza gryczana służy też jako składnik ciasta z gorzką czekoladą, kakao, wanilią, miodem oraz jogurtem naturalnym. Jest to proste ciasto, piecze się je przez pół godziny i jest bardzo smakowite. Warto wiedzieć, że kasza gryczana zawiera jod, cynk, magnez, nie zakwasza organizmu. Ma w sobie dużo błonnika i sprawia, że poprawia się metabolizm.

Zdrowa kasza manna

Kasza manna może być serwowana ze świeżymi lub mrożonymi owocami. Można dodać do niej cynamon, miód oraz owoce świeże w lecie albo mrożone – truskawki, maliny czy jagody. Kasza manna, owoce, cynamon oraz przyprawy korzenne sprawdzają się doskonale jako deser. Kasza manna obfituje w witaminy B1, B2, PP, B6 oraz kwas foliowy. Kaszę trawi się łatwo, dlatego jest ona rekomendowana dzieciom oraz osobom cierpiącym na problemy żołądkowe.

Nie drogie słodycze, lecz desery z kaszy

Zamiast kupować drogie słodycze lepiej jest przygotować smaczne desery z kaszy jaglanej lub manny. Nie słodka czekolada, lecz desery bazujące na miodzie, kaszy i owocach są najzdrowsze. Są niedrogie, smaczne, niskokaloryczne, doskonale się trawią i dają ogromną przyjemność każdemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.