Ćwiczenia na biceps i triceps bez sprzętu

Ćwiczenia na biceps i triceps bez sprzętu

Wymarzona sylwetka w zasięgu każdego

Wiele osób, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, marzy o pięknej, wyrzeźbionej, atletycznej sylwetce z wyraźnie zarysowanymi mięśniami. Nie każdego stać jednak na zakup karnetu na siłownię, gdzie za pomocą dostępnych sprzętów można zadbać o poprawę wyglądu sylwetki. Na szczęście nie trzeba być w posiadaniu wielkich zasobów finansowych, by poprawić formę.

Ćwiczenia na ramiona w domu

Osoby, które chciałby poprawić wygląd swoich ramion, na pewno ucieszy informacja, że istnieją ćwiczenia na biceps i triceps bez sprzętu. Nie wszyscy mają na tyle duże zasoby finansowe, by co miesiąc zostawiać na siłowni od kilkudziesięciu do nawet około dwustu złotych. Nie każdy też ma w okolicy swojego miejsca zamieszkania klub fitness ze strefą ciężarów, gdzie można chwycić za hantle czy sztangę. Znacznie więcej osób ma natomiast warunki do tego, by ćwiczyć w domowym zaciszu. Aby rozbudować nieco bicepsy i tricepsy, naprawdę nie trzeba mieć specjalnie dostosowanego stanowiska do ćwiczeń. Wystarczy tylko kawałek podłogi, trochę samozaparcia, dobrej woli i systematyczności. Przy zachowaniu odpowiedniej diety pierwsze efekty powinny pojawić się już po kilku tygodniach od rozpoczęcia przygody z treningami.

Ćwiczenia na biceps i triceps bez sprzętu

Ćwiczenia na biceps i triceps bez sprzętu to przede wszystkim ćwiczenia zaliczane do grupy treningów z masą własnego ciała. Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń tego typu jest pompka, znana każdemu, chociażby z zajęć wychowania fizycznego prowadzonych jeszcze w czasach szkolnych. Regularne robienie pompek pozytywnie wpływa nie tylko na rozbudowanie bicepsów i tricepsów, ale wspomaga także kondycję oraz wzmacnia całe ciało, w tym niezwykle ważne mięśnie brzucha. Jeśli nie posiada się w domu żadnego sprzętu, można spróbować go czymś zastąpić. Uginanie ramion ze sztangielkami można z łatwością zastąpić wyciskaniem butelek z wodą. Dwulitrowa butelka wody odpowiada masą hantli ważącej dwa kilogramy. Chociaż nie wydaje się to ogromnym ciężarem, po wykonaniu kilku serii ćwiczenia, naprawdę można mocno poczuć pieczenie w mięśniach. Wypróbowując różne ćwiczenia na biceps i triceps bez sprzętu, warto wpisać do swojego planu treningowego tak zwane pompki tricepsowe. Na siłowni ćwiczenie to wykonuje się zwykle z użyciem ławeczki poziomej lub boksa w domu jednak warto użyć do oparcia krzesła czy ramy łóżka lub innego stabilnego podwyższenia. Opierając się na krześle, należy uginać i prostować ramiona w stawach łokciowych, ćwicząc w ten sposób triceps.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.