W polskim Internecie działa blisko 20000 e-sklepów. To wciąż dobry biznes, bo przybywa osób, które stawiają na wygodę robienia zakupów bez ruszania się z domu. Wiadomo jednak, że nie wszystkie sklepy online gwarantują wysoką jakość obsługi. Jak wybrać naprawdę dobry sklep internetowy? Nie ma na to jednej recepty. Zawsze jednak warto zwracać uwagę na tych 5 elementów.
Porządne, unikalne opisy produktów – sklep, który inwestuje we własne opisy produktów, zasługuje na zaufanie klientów. Dba o to, aby mieli oni możliwość nieco lepszego zapoznania się z produktem. Fajny opis, wykraczający poza ramy standardowej instrukcji, może także znacznie zwiększyć sprzedaż. Klient kupujący w Internecie nie może dotknąć danej rzeczy, dlatego naprawdę warto napisać kilka słów o fakturze materiału czy jakości odtwarzanego dźwięku.
Duży wybór – sklep nie musi oczywiście sprzedawać „mydła i powidła”. Duży wybór może być przecież zapewniony także w obrębie jednej grupy produktowej. Mowa np. o szerokiej rozmiarówce. Duży wybór musi być jednak poparty dostępnością towarów. Nie może być tak, że klient coś kupuje, po czym sklep dopiero to zamawia. Jest to działanie nieprofesjonalne i szybko podważy zaufanie do sprzedawcy.
Różne metody płatności – dobry sklep internetowy musi wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, a ci mogą mieć przecież różne przyzwyczajenia odnośnie do płatności. Nie każdy ma kartę kredytową czy konto PayPal. Dlatego e-sklep powinien udostępnić także opcję płatności przy odbiorze, BLIKiem czy szybkim przelewem. Świadczy to o jego profesjonalizmie.
Krótki czas dostawy – sklep oczywiście nie może odpowiadać za opieszałość firmy kurierskiej, ale pewne standardy muszą zostać zachowane. Jeśli sprzedawca informuje, że czas realizacji zamówienia wyniesie np. 3 tygodnie, to jasne jest, że towar musi zostać ściągnięty z Chin lub innego kraju. Wówczas trudno wierzyć w profesjonalizm sklepu. Dodatkowo e-sklep powinien udostępniać różne formy dostawy: kurierem, pocztą lub odbiór osobisty.
Oficjalna siedziba – sklep online nie musi oczywiście prowadzić sprzedaży stacjonarnej, ale bez wątpienia powinien oficjalnie podać dane na temat swojej siedziby. To wpływa na wzrost zaufania do sprzedawcy. W zakładce „O Sklepie” zawsze warto też dodać informacje typu NIP czy REGON.
Dobry sklep internetowy nie różni się więc szczególnie od stacjonarnego – musi przede wszystkim dbać o wygodę i zadowolenie klientów. Dlatego przed dokonaniem zakupu w nieznanym Ci sklepie poszukaj opinii na temat sprzedawcy – chociażby w porównywarkach cen czy na portalach opinii.