Systemy Customer Relationship Management ułatwiają i przyspieszają zarządzanie relacjami z klientami, tym samym zwiększając efektywność prowadzonych działań sprzedażowych. Z tego względu na ich wykorzystywanie decyduje się coraz większa liczba firm o różnej wielkości i działających w różnorodnych branżach.
System CRM nie będzie mógł prawidłowo działać i przynosić oczekiwanych efektów, jeśli nie zostanie prawidłowo wdrożony. Dlatego też jest to kwestia, o którą należy zadbać w pierwszej kolejności. Obecnie wdrażanie CRM-a i jego integracja z różnymi źródłami danych są łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ale nie oznacza to, że nie da się popełnić przy tym żadnej pomyłki.
Ustaw odpowiednie filtry
Jeśli chcesz zamieścić w ramach systemu CRM informację tylko dla jednej osoby lub określonego zespołu, nie ma sensu, aby wyświetlała się ona wszystkim pracownikom korzystającym z systemu. Nie chodzi tutaj tylko o poufność danych (chociaż ona oczywiście również może mieć pewne znaczenie), ale także o uniknięcie zaśmiecania tablic sprzedawców, tak, aby widzieli oni tylko to, co jest naprawdę ważne i w związku z tym, aby niczego nie przegapili.
Warto więc już na początku dobrze wszystko zorganizować i ustawić filtry, tak, aby do każdego trafiały tylko informacje, które rzeczywiście są dla niego istotne. Dzięki temu uda się zapobiec niepotrzebnemu chaosowi, który może się pojawić zwłaszcza w większych firmach, zatrudniających dużą ilość pracowników i posiadających wielu klientów. W ich przypadku ilość niepotrzebnych informacji zaśmiecających tablicę przy braku odpowiednich filtrów mogłaby okazać się ogromna.
Przeszkól pracowników z używania systemu
Kiedy już uda się zakończyć wdrożenie CRM pod względem czysto technicznym, trzeba będzie drożyć te narzędzie wśród pracowników. Nie należy podchodzić do tego lekceważąco, sądząc, że pracownicy sami wszystkiego się domyślą. Po części faktycznie może się tak zdarzyć, ale nie warto ryzykować i marnować czasu pracowników na próby domyślenia się, jak korzystać z jakichś funkcji. Może to być szczególnie istotne w przypadku bardziej zaawansowanych narzędzi, niepodobnych do niczego, z czym dani pracownicy mieli dotychczas do czynienia.
Najlepszym rozwiązaniem jest zorganizowanie profesjonalnego szkolenia. Pomoc we wdrożeniu i przeszkoleniu pracowników w wielu przypadkach oferuje sam usługodawca, oddając do dyspozycji usługobiorcy m.in. przewodniki, instrukcje czy pakiety szkoleniowe. Warto sprawdzić tę kwestię jeszcze przed zdecydowaniem się na dany system CRM, ponieważ może ona przesądzić o tym, czy warto w niego inwestować, czy też lepszą opcją będzie skorzystanie z usług innej firmy.