7 faktów o jedzeniu, po których zechce się zacząć prawidłowo jeść

7 faktów o jedzeniu, po których zechce się zacząć prawidłowo jeść

Nie ma sposobu, aby przejść na zdrową dietę i pozbyć się złych nawyków żywieniowych? Niżej kilka naprawdę niesamowitych faktów na temat produktów, które z pewnością Ci pomogą!

Mrożone owoce mogą być bardziej przydatne niż świeże
Dobra wiadomość: jeśli wcześniej zamrozisz owoce i jagody, możesz uzyskać przydatne witaminy, minerały i przeciwutleniacze przez cały rok, nawet w naszym klimacie. Badanie przeprowadzone przez University of California potwierdziło, że zamrażanie pomaga zachować składniki odżywcze, takie jak witamina E i minerały, takie jak wapń i żelazo.

Sosy sałatkowe zawierają te same substancje, co krem do opalania
Dwutlenek tytanu – kluczowy składnik ochrony przeciwsłonecznej – jest częścią wielu gotowych sosów sałatkowych, a także gotowego lukru, a nawet kremu kawowego. Specjaliści od żywienia zalecają porzucanie gotowych dressingów – także dlatego, że często robią z naszych lekkich sałatek wysokokaloryczne danie. Nawiasem mówiąc, niezbyt przydatne danie!

Wino nie jest produktem wegetariańskim
Jeśli stosujesz wegańskie podejście do jedzenia i unikasz pokarmów zawierających białko zwierzęce, powinieneś unikać wina. Wiele win wykorzystuje kazeinę (białko mleka), albuminę (białko jaja), żelatynę (białko zwierzęce) i isinglas (białko pęcherza), aby napój był bardziej przejrzysty i pozbył się osadów. Pamiętaj!

W kawałku pizzy połowa dziennej dawki soli
Jeśli poważnie martwisz się o swoje zdrowie, powinieneś kontrolować ilość soli. I najprawdopodobniej będziesz musiał zrezygnować lub poważnie ograniczyć spożycie pizzy: w końcu standardowy plasterek może zawierać do 600 mg soli – prawie połowę zalecanego dziennego spożycia!

Niezdrowa dieta może prowadzić do uszkodzenia mózgu
Im więcej niezdrowych, wysokotłuszczowych i “złych” węglowodanów jesz, tym większe twoje szanse na zachorowanie na chorobę Alzheimera. Badanie opublikowane w 2017 r. W Journal of the American Heart Association potwierdziło bezpośredni związek między dietą a ryzykiem rozwoju choroby. Dlatego ludzie, którzy pili jeden lub trzy słodzone napoje dziennie, w rezultacie zwiększyli ryzyko prawie w trzy razy. Pamiętaj o tym następnym razem, gdy zostaniesz pociągnięty do zakazanego jedzenia.

Kawa jest naszym głównym źródłem przeciwutleniaczy
Badanie przeprowadzone przez ekspertów z University of Scranton (Pensylwania, USA) wykazało, że głównym źródłem przeciwutleniaczy w standardowej diecie jest kawa. Ale pomimo oczywistych zalet przeciwutleniaczy, które pomagają zwalczać starzenie się i utrzymywać zdrowie serca, nie powinieneś częściej pić kawy – raczej jest to powód do zwiększenia zawartości w diecie zielonych warzyw, jagód i orzechów.

Piwo chroni przed próchnicą
Regularne spożywanie piwa może wzmocnić zęby: do takiego wniosku doszedł autor badania opublikowanego w czasopiśmie Biomedicine and Biotechnology. Tylko jedna szklanka piwa dziennie pomaga znacznie ograniczyć rozwój bakterii, które prowadzą do próchnicy i chorób dziąseł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.