Domowe sposoby na ból kręgosłupa

Domowe sposoby na ból kręgosłupa

Polacy mają tendencję do leczenia wszelkich przypadłości domowymi sposobami, a wizyty u specjalistów są już ostatecznością. Najczęściej bagatelizujemy objawy albo sięgamy jedynie po środki doraźne, nierzadko wykorzystujemy również domowe terapie, ale bez konsultacji z medykami. To głównie dlatego, że nie została w nas wykształcona świadomość konieczność udawania się po pomoc do specjalistów. Weźmy pod uwagę nasz system zdrowia, który nadal mocno „kuleje”. Pacjent, który z silnym bólem kręgosłupa musi stać wiele godzin w kolejce albo oczekiwać na wizytę długie miesiące, bardzo często woli podjąć walkę o swoje zdrowie samodzielnie. Oczywiście można korzystać z prywatnych placówek, takich jak poradnia ortopedyczna. Warszawa ma ich co najmniej kilka, ale przecież nie każdego na to stać. Starając się leczyć samodzielnie, nie postępujemy odpowiedzialnie. Nie mamy specjalistycznej wiedzy ani doświadczenia, bardzo często działamy na swoją niekorzyść albo jedynie zwalczamy objawy bólowe doraźnie. Oczywiście, z dostępnych sposobów domowych można korzystać, ale jedynie uzupełniająco i zawsze pod kontrolą lekarską. Oto jak można łagodzić ból kręgosłupa w warunkach domowych.

Zimne lub gorące okłady

No właśnie, bardzo często stosujemy kompresy, natomiast te rozgrzewające i ochładzające działają na zupełnie inne schorzenia. Ból kręgosłupa wywołany zwyrodnieniem najlepiej niwelować ciepłymi kompresami, ale te spowodowane nagłymi urazami lepiej schładzać.

Przeciwzapalnie i przeciwbólowo działają także gorące kąpiele, które jednocześnie działają relaksująco. To świetny sposób nie tylko na dolegliwości bólowe, ale także, by zwalczyć stres. Ten jest zresztą niejednokrotnie przyczyną napięć i bólu.

Sport to zdrowie

Ćwiczenia rozciągające sprawdzą się przy nadwyrężeniach kręgosłupa, ale zawsze trzeba je skonsultować z medykiem. Nieodpowiednia gimnastyka może wywołać jeszcze większe problemy. Wiadomo na pewno, że bóle kręgosłupa pojawiają się w wyniku zbyt słabych mięśni, więc ćwiczenia rozciągające znacznie je wzmocnią.

Masażer

Dobrze sprawdzają się delikatne masaże albo sprzęty, które wykonują masaż automatycznie. Z dużą uwagą należy jednak dobierać ich rodzaj. Nieumiejętny albo źle dobrany masaż może wyrządzić dużą krzywdę.

Odpoczynek

Ból pojawia się jako objaw przemęczenia i nadwyrężenia, dlatego zawsze warto postawić na odpoczynek w pozycji leżącej. Plecy „odpoczną” też, kiedy leżymy na brzuchu. Kilka godzin wystarczy, by się zregenerować.

1 Comment

  1. Jeżeli chodzi o ten odpoczynek, to warto dodać, że na odpowiednim materacu. Podczas snu czy odpoczynku, możemy dodatkowo obciążać nasze plecy. Nie zawsze mamy dobrze dobrany materac, dlatego warto to sprawdzić i w razie potrzeby zmienić. Ja mam swój z super sklepu ArtMedic Viscotherapy (piankowy) i polecam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *